vrijdag 19 april 2019

Filet gehaakte boodschappentassen

We zijn het al helemaal gewend hier in huis: Als we boodschappen gaan doen nemen onze eigen boodschappentas mee naar de winkel, omdat er al een tijdje geen plastic tasjes meer uitgedeeld worden. Een goede zaak!
Ik neem zelf natuurlijk graag een gehaakte tas mee. Al eerder maakte ik een nettas waar ik het patroon van deelde op mijn blog en ik haakte er vervolgens 1 waarvan ik het patroon op pinterest vond. Ik gebruik ze erg graag,  een laatst maakte ik er een aantal in filet gehaakt naar eigen idee!

Vond dit patroon op pinterest!

Wat is dat een heerlijke techniek, filet haken! En zo eenvoudig te volgen via een patroontekening. Deze heb ik dan ook gemaakt voor in totaal 3 verschillende markttassen en ik vind ze zelf helemaal leuk geworden!
De eerst tas die ik maakte is een chevron tas:


Wat een prachtig kleurtje he? Helemaal mooi geworden!

De tweede tas die ik maakte is met een (blokjes)patroon:





En de derde tas is een patroon met stippen waar ik ook helemaal blij mee ben:



Het patroon van alle 3! de tassen vind je in mijn SHOP. Je hebt er maar 3 a 4 bolletjes katoen voor nodig om ze te maken.

De hengsels zijn van RICO, Je kan ze onder andere HIER bestellen. Maar ik kan ze ook zelf maken, dat is in diverse kleuren mogelijk. Ze worden dan zoals de hier bovenstaande foto.
Natuurlijk kunnen de hengsels ook gehaakt worden, maar ik vind leren hengsels zelf gewoon steviger, vooral als je er wat zwaardere boodschappen mee moet tillen.

Als je het patroon bij me koopt, dan wens ik je veel plezier bij het maken van de tas!
Ik wens je een fijn (paas) weekend!

Groetjes! X

- Je kunt me ook volgen via mijn Instagram account- 


1 opmerking: