vrijdag 10 augustus 2018

Haakpatroon wandhanger flamingo

De vakantie is nu al bijna 3 weken geleden begonnen en dus genoeg tijd om veel te knutselen. (Vooral de dochters dan...). Ze kijken dan bijvoorbeeld op Pinterest wat ze willen gaan maken. Terwijl ik zelf voor ze zocht naar leuke strijkkralen patroontjes, kwam ik onderstaande flamingo tegen. Daar wilde ik zelf wat mee doen!
Het werd deze wandhanger.




De uiteindelijke afmeting is 45cm lang en 22cm breed.



Dit is het haakschema:
Begin met 55 +1 lossen. Elk hokje hier beneden is 5 vasten.
Totaal 70 toeren.
Ik haakte met katoen. ByClaire heeft een katoen kleur met de naam Flamingo Pink. Dat was dus niet zo moeilijk kiezen voor dit haakwerkje, ik gebruikte deze kleur voor het grootste gedeelte van de flamingo. Verder koos ik nog een donker roze (restje) voor de vleugel, restje zwart voor de poten, snavel en oog en een restje lichtroze voor de snavel. Restjes blauw voor de franjes onderaan en ik liet mijn zoon een geschikte stok zoeken om de hanger aan de bevestigen... Bevestigen doe je gewoon al hakend. Je legt de stok bovenaan de laatste toer en haak dan nog een rij vasten.
Verder 1 bol wit of beige katoen. Haaknaald 2. 5mm



Als je met meerdere kleuren tegelijk haakt let dan op dat je 1 handeling voor een andere kleur al met de juiste kleur doorhaalt.
Verder haakte ik in de achterste lussen en laat ik de draad die ik niet meer hoef te gebruiken tot de volgende toer gewoon hangen. In de volgende toer pak ik draad gewoon weer op.
Wil je weten hoe je de franjes maakt, check dan even deze website



De wandhanger is te KOOP in mijn shop. En verder vind ik het super leuk als je me wilt volgen via INSTAGRAM. Daar ben ik vaak te vinden. Voor mijn blog kan ik helaas niet heel veel tijd meer vinden... Ik blijf natuurlijk wel af en toe hier een bericht plaatsen, veels te leuk! Groetjes!

2 opmerkingen:

  1. Oh, die is heel leuk geworden!! Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het idee. Deze ga ik voor mijn kleindochter maken, want haar mama Marije krijgt links haken niet voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen