zondag 31 januari 2016

Zwangerschap en Isabelle Kessedjian

Al een tijdje geen blog meer geschreven. Maar wel gehaakt. Uiteraard!
Ik zal eerlijk bekennen dat dit ook wel een tijdje heeft stil gelegen. Dit heeft te maken met mijn nieuwe zwangerschap. Zo moe was ik dat ik zelfs geen enkele energie over had om te haken.
Langzaam kwam deze energie begin dit jaar weer terug. (Inmiddels ben ik al weer bijna op de helft en alles gaat goed : ) ) We gingen nadenken over de indeling van ons huis en de babykamer. We hebben (bijna) alles omgegooid. De kamer, die eerst onze zoon zijn kamer was, is leeg en wordt weer een babykamer.

Ik maakte een deken, een vloerkleed en een lief konijn voor onze baby die op komst is.






Ik haakte met DMC Natura Just Cotton, maar ik kan nog geen beslissing maken welke rand ik erom wil maken, Dus nog niet helemaal af : )
Het patroon van de granny kun je h i e r vinden.



Het vloerkleed maakte ik met Hoooked (Earth Taupe) en het (gratis) patroon haalde ik van het internet af. H I E R kun je het vinden. Ik haakte met haaknaald 10 en dan wordt hij ongeveer 80 centimeter in doorsnede.



Ik kocht 2 boeken van Isabelle Kessedjian: Mijn gehaakte knuffel en Mijn gehaakte pop en haakte dit konijn hieruit. Ik hou normaal gesproken niet van het amigurumi haken, maar deze zijn zo leuk en gemakkelijk te maken, dat ik verkocht was!


Ik haakte daarom hierna ook nog 2 poppen voor onze dochtertjes (inmiddels 5 en 3 jaar) en haakte wat kleren voor ze, waar er voldoende patronen van in het boek staan. (Zo leuk!)
De poppen en het konijn haakte ik met Ecru van Phildar Coton 3.



Inmiddels weer nieuwe dingen in de maak:



Voornamelijk voor mijn E T S Y shop. Maar ook voor mezelf en voor de kinderen : )
Op Instagram hoop ik regelmatig een foto te plaatsen van waar ik mee bezig ben. 
Leuk als je me daar wilt volgen!!

xxx

7 opmerkingen:

  1. Niet geblogd maar wel hele mooie dingen gehaakt, die babykamer gaat er zo wel heel mooi uit zien. Succes nog met je zwangerschap.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je zwangerschap en wat heb je prachtige spullen gemaakt! Die baby zal lekker slapen onder zo'n dekentje!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat je nu iets meer energie hebt. Het dekentje wordt mooi en het konijntje en de poppen zijn schattig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooie spulletjes allemaal! De kleuren van de deken vind ik erg mooi. Dat garen ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op IG wel al wat glimpen opgevangen! Fijn dat het goed gaat! Wat een fijne spulletjes heb je gemaakt voor op het toekomstige babykamertje! Geniet van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het goed met je gaat en je zwangerschap. Geniet er maar heerlijk van! En weer nieuwe inspiratie voor mooie haakprojecten!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen