maandag 30 maart 2015

GeHaakte deken

Ik kan heel lang doorhaken aan dit soort patronen, maar omdat ik niet heel breed had opgezet, ben ik afgelopen weekend maar gestopt en hechtte ik alle draadjes gisteren af. Het was dan ook perfect weer om een lief, zacht en warm dekentje af te haken. Hij is 80 x 90 cm geworden. 
Leuk en vrolijk op het bedje van onze dochter. 





Ik waagde het om heel veel kleuren te verwerken in dit dekentje. 
Ik haakte hem in de v-steek/v-stitch. Een beschrijving van dit patroon vond ik in het boek 'haken' van Mollie Makes. 
(Dit boek is sowieso een aanrader!!)



De kleuren zijn van Phildar Partner 3,5
HIER kun je dit garen o.a. bestellen.




Een klein schulprandje haakte ik eraan. 




Ik vind hem zelf super vrolijk en mooi geworden!!


Door het gebruikte garen was het op het laatst wel nodig om het dekentje te blocken. 
Maar nu is hij perfect van vorm...


Hij is ook te koop in mijn Etsy shop.

Fijne week nog!

3 opmerkingen:

  1. Mooie vrolijke deken die mooi staaat bij witte of licht gekleurde slaapkamermeubels.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijk en mooi geworden! Fijn garen is dat van Phildar. Je gaat hier vast veel plezier aan beleven!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen