zondag 29 mei 2016

GeHaakte reiswieg

kEen tijdje geleden vond ik op Pinterest een patroon voor een reiswieg.

Ga naar HIER als je het patroon wilt opzoeken. Het is in UK terms geschreven, maar goed te doen.
Dit maakte ik er zelf van:








Mijn moeder kocht (heel lang geleden : ) ) een poppen reiswiegje voor me, waar ik als kind dol op was. Al die tijd bewaarde ik hem, en mijn dochtertjes speelden er ook nog leuk mee, maar nu is het wel een beetje gedaan. Hij is namelijk stuk en 1 hengsel is er af. : (



Tijd dus voor een nieuwe!



Ik begon met het garen Lana Grossa Cotton mix en haaknaald 6, maar al snel bleek dit te klein te worden. In mijn voorraad garen had ik nog Ribbon XL babypink. Daarmee begon ik opnieuw aan het patroon, maar al snel bleek dat ik niet genoeg garen zou hebben om de reiswieg mee af te maken. Helaas verkocht geen enkele webwinkel deze kleur (meer).... Dus liet ik het liggen en bestelde dan maar 2 bollen Ribbon XL in het bruin bij Echtstudio (Haaknaald 10)

Dit keer had ik wel voldoende, maar niet voor het "dakje" erop, dus haakte ik het hoofdeinde maar iets hoger. (Zoals mijn eigen originele reiswieg dat ook heeft.)

Voor het poppendekentje gebruikte ik restjes katoen, maar helaas bleek ik ook van 1 kleur te weinig te hebben. Ik bestelde daar ook een nieuw bolletje van, maar eenmaal binnen gekregen, bleek deze
kleur niet goed te zijn. Pfff, dit haakprojectje verliep niet helemaal lekker.

Omdat ik niet nogmaals wilde bestellen, lost ik het creatief op, door de rand van het babydekentje iets breder te haken, en ik gebruikte het gedeelte wat ik gehaakt had met Ribbon XL babypink voor de bodem. Ik vulde namelijk de bodem op en daarop legde ik de babypink bodem en naaide de zijkanten dicht. Zodat ik reiswiegje wat steviger werd en de pop een lekker zacht matrasje zou hebben.






Om het helemaal af te maken vroeg ik mijn man een onderstel te maken, zoals een mozes reiswiegje dat heeft en dat is helemaal leuk geworden.






Ondanks dat dochter niet enthousiast werd van de kleur bruin, waar ik hem mee maakte, is ze nu helemaal blij met het eindresultaat. Ik heb namelijk genoeg kleur roze toegevoegd en de poster die ze op haar kamer heeft hangen, besteld bij Petite Louise past er heel leuk bij.



Dochters zijn er dus blij mee!!(En popjes ook : ))

Fijn weekend verder.


xxx






8 opmerkingen:

  1. Echt superleuk! Kunnen de meiden alvast inkomen om straks lekker mee te moederen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke reiswieg. Goed dat het dekentje vrolijk gekleurd is. Die kleuren spreken vast meer aan. Goed idee om een standaard onder de reiswieg te maken. Je dochter gaat haar pop vast met plezier meenemen in de reiswieg.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pech heb je gehad bij het maken, maar het resultaat mag er wezen!
    Superleuk gedaan! En ook dat onderstel!
    Weer goed voor jaaaaaaaren spelplezier :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Marijtje,

    Ik volg je blog al een hele tijd, maar reageerde eigenlijk nooit. Best raar want je maakt altijd van die leuke dingen, tijd dus om eens een keer te reageren. Wat een ontzettend leuke reiswieg zeg. Wel veel pech ermee gehad maar het eind resultaat mag er dan ook zijn. Het bruin kleurt mooi bij het roze en het onderstel is geweldig. Ik weet nog dat mijn moeder ooit een soort reiswiegje voor me heeft genaaid. Heel erg leuk natuurlijk. Ergens moet het nog wel zijn. Leuk voor later, voor mijn kinderen hihi. Echt heel leuk bedacht :-).
    Fijne maandagavond (Hopelijk niet te veel last van het onweer, hier hoost het).

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind 'm heel leuk geworden! En knap hoe je alles hebt opgelost, is niks van te zien, het past allemaal erg goed bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor al jullie reacties, ik lees ze graag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk reiswiegje....zou hem graag zelf ook willen haken maar kan het patroon niet vinden, de link werkt niet namelijk. Is er een andere manier om naar het patroon te gaan?
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Bianca, ik heb er een nieuwe link ingezet!! Gr Marijtje

    BeantwoordenVerwijderen