woensdag 26 augustus 2015

Gehaakte dromenvanger

Vorig jaar (op de Kreadoe) kocht ik een aantal metalen ringen en afgelopen week, bij het opruimen, kwam ik ze tegen en maakte ik er een dromenvanger van:








 En ik maakte er hierna nog 1:





Als je er ook 1 wilt maken: Kies dan een mooie doily uit en maak hem niet te groot, zodat hij er mooi strak in komt. Dit is een ring van 15 cm doorsnede.
Ik koos voor een doily uit 'Puur haken', uit het boek van Maaike van Koert.
Ik haakte hem tot en met toer 6 en in toer 7 veranderde ik clusters dubbele stokjes in clusters met gewone stokjes.

Maar op (bijvoorbeeld) Pinterest staan ook genoeg prachtige patronen van doily's.


Na de 7e toer, haakte ik een toer vasten aan de metalen ring vast.


Nu het leukste deel:

Onderaan kun je allerlei kantjes,lintjes, kralen, touwtjes en/of veertjes hangen.
Je kunt dit kopen bij de hema, voordeelshop, xenos, pippoos (waar je ook de metalen ringen in allerlei formaten kunt kopen) 
Knoop dit gewoon naar eigen inzicht onderaan vast.



En ta-dah, de dromenvanger is af!!

xxx




4 opmerkingen:

  1. Super mooie dromenvanger. Echt een eyecatcher om in huis op te hangen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan! Hij staat nog op mijn to-do lijstje
    Groetjes Marije, van marijeswonderland.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk gedaan! Hij staat nog op mijn to-do lijstje
    Groetjes Marije, van marijeswonderland.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen