donderdag 4 juni 2015

Zomerse tas

Ik haakte een tas. Aanleiding daarvan is dat ik een aantal weken geleden een strandvakantie boekte en ik kreeg meteen zin in deze vakantie!!
Een fijne tas is, als je op vakantie gaat, belangrijk, want al je spullen moeten erin kunnen.
Als vrouw weet ik dat hier veel = zonnebril, portemonnee, sleutels, tijdschriften enz, en bij mij ook heel veel bolletjes wol!! in gaan en een goed formaat is dan ook erg belangrijk.
Dus maakte ik hem in een shopper formaat.

Het gebruikte materiaal is Phildar Coton 4. Ik haakte 2 delen (totaal 32 vierkantjes haken) met het Sunburst patroon en omhaakte ze met wit. Het formaat van de tas wordt dan ongeveer 34 x 34 centimeter.










Voor de zijkanten en de onderkant haakte ik 1 lange strook.
Totaal 180 toeren. Per kant 60 toeren. 2 zijkanten haakte ik meerkleurig, per kleur haakte ik 4 toeren. 
De onderkant haakte ik 60 toeren met bruin (dezelfde kleur als de hengsels)
De toeren zijn 16 vasten breed. zodat de zijkant ongeveer 10 centimeter breed is.
Natuurlijk na elke toer een keerlosse haken!
Deze lange strook haakte ik aan de binnenkant van de de vierkant helften vast




Zodat er aan de buitenkant van de vierkanten nog een rand vasten gehaakt kan worden. (Ik deed dat met lichtblauw)






En toen was (voor mij) de grootste uitdaging nog over om de voering erin te naaien. Ik heb stevige stof gebruikt die ik nog had liggen, maar de stof is (oa) ook verkrijgbaar bij de kwantum (in meerdere kleuren trouwens.)
Ik haalde belangrijke aanwijzingen voor het naaien van de voering, van deze site af.
Daarna haakte ik nog 3 toeren in aquablauw aan de bovenkant en als laatste naaide ik de hengsels eraan. Ik kocht deze tashengsels op de markt.

Super mooi en vrolijk geworden!!

En hij is te koop in mijn Etsy shop.





7 opmerkingen:

  1. I love the tote bag! The colors are SUMMER :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige zomertas. Mooi met deze tashengsels. Gehaakte tashengsels zaken soms wat uit en deze blijven mooi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige zomerse tas!
    Groetjes Daisy

    (www.molemiekeshobby.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This bag is really beautiful. I do love the colours very much! Best wishes, Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous bag in gorgeous colours - I am going to have to try and make one of these for myself - thank you for the inspiration :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supervrolijke tas geworden!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen