zaterdag 11 april 2015

Nieuwe uitdagingen

Het voelt de laatste tijd als een enorme chaos.
En dat is echt niet fijn...
Op haakgebied uit zich dat in veel te veel haakprojectjes tegelijk beginnen en overal bolletjes wol. 
Maar daar houd ik eigenlijk helemaal niet van!!
Het liefst doe ik 1 of 2 haakprojectjes tegelijk.

Deze vaasjes uit vorig blogbericht maakte ik wel af.
Ik haakte de boven en de onderkant apart van elkaar. Anders lukt het gewoon niet om hem er strak om heen te krijgen. Het midden naaide ik met naald en draad aan elkaar. 
Het is met omhaken vooral van belang om niet te los erom te gaan haken want het materiaal rekt vaak uit en dan gaat het slobberen. En omdat je tussentijds veel moet passen is het beter om wat strakker te haken.



Ik liet de gehaakte toeren wat verspringen voor een leuk effect!!
En daarna hoefde ik alleen nog maar (AL) die draadjes af te hechten ; (


En ja, het leek me leuk om de bloemen voor in de vaas ook te haken.
Daar maakte ik een begin aan, maar ik had er gewoon niet veel zin meer in, dus liet ik het er even bij. 
Met verse bloemen erin zijn ze ook gewoon super leuk, vind ik!

Trouwens: als er chaos in je hoofd is dan helpen 3 kleine kinderen (6,4,2 jaar) om je heen ook niet echt : )
Daarbij is onze jongste dochter inmiddels 2 en een half jaar en op ontdekkingstocht. 
En helaas is het met het middagdutje ook bijna gedaan.
(Haha, tzijn wel schatjes hoor!! ; )
Van het oppas aanbod maak ik vandaag fijn gebruik en dus heb ik de tijd om op te ruimen en na te denken, heerlijk en ook echt nodig!!

Want ik besef dat ik toe ben aan een leuke nieuwe uitdaging en daarom heb ik toch de draad weer opgepakt van het dekentje uit 1 van de vorige blogberichten.
Ik was er nog niet uit welk formaat hij moest krijgen, maar ik denk nu dat ik er een fijne grote sprei van ga maken, voor op onze eigen bed.
Een uitdaging dus.
Maar een fijne uitdaging, 1 die mij helpt de chaos wat te verdrijven. 
Het haken van stapeltjes is echt ontzettend rustgevend!




En de andere uitdaging waar ik (toch ook) aan ga beginnen is een kussen met harlequin motief. Ik maakte al wat proeflapjes om deze techniek onder de knie te krijgen, en na het opdoen van kleurinspiratie uit een woontijdschrift, bestelde ik wat garen om hieraan te kunnen beginnen.


Ik vind dit zo mooi! 



Fijn weekend, lekker weer naar buiten!!

xxx




3 opmerkingen:

  1. Hoi Martijtje, wat een ontzettend leuke vaasjes :)! En wat een vrolijk zitje is dat buiten zeg met al die gehaakte spulletjes :)! Vraagje, hoe haak je die vaasjes zo dat je die vtjes ziet. Heb al vanalles geprobeerd maar bij mij blijft de steek van de volgende toer er toch bovenuit piepen en krijg ik nooit die vtjes zo strak langs elkaar.. Zou je me dat misschien alsjeblieft willen uitleggen? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Laura, Bedankt voor je complimenten! Ik heb alleen in de achterste lussen van de vasten uit de vorige toer gehaakt en dan ontstaat er als het goed is zo'n randje. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo in een groepje bij elkaar staan deze vaasjes echt superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen