donderdag 26 maart 2015

GeHaakt lente kussen

Allereerst bedankt voor alle lieve reacties op mijn vorig blogbericht.
Helaas kreeg mijn miskraam nog een vervelend staartje doordat ik toch nog moest worden opgenomen in het ziekenhuis, maar inmiddels ben ik weer thuis en lijkt het nu allemaal in orde te zijn.
Maar uiteraard doet het mij wel heel veel en het valt niet mee om het te verwerken...
Daarom nogmaals bedankt voor alle fijne reacties.

Een paar weken geleden kwam ik een mooie doily tegen en maakte ik er een granny van. Weer een bloem granny, daar ben ik toch echt wel fan van ; ) Omdat ik al 2 dekentjes in de maak heb, besloot ik er een kussen mee te maken en toen de voorkant af was, was ik eigenlijk van plan om de achterkant van stof te maken. Maar, o, wat een heerlijke kleuren toch?? Dus heb ik toch de achterkant ook maar gehaakt en wat wordt ik er weer blij van! Van dit kussen krijg je toch het lentegevoel?! Heerlijk om af en toe weer lekker buiten te kunnen zitten.







Vind je dit een mooi patroon?
Zo maak je hem:

Opzet: Haak 6 lossen of een magische ring en sluit tot een ring met een hv.

Toer 1: Haak 3 lossen en daarna nog 15 stokjes in de ring. (ttl 16st)

Toer 2: Haak 1 losse (=1e v), *4 lossen, sla 2 steken over en haak 1 vaste in de volgende steek. 
Herh vanaf  * nog 7 keer. (ttl 8 lbg)

Toer 3: Ga met 1 hv naar de 1e lbg en haak 3 lossen (=1e stokje), haak nog 5 stokjes in dezelfde lbg.
Haak hierna in elke lbg, 6 stokjes. (=8 x 6 st)

Met een andere kleur:

Toer 4: * Haak tussen de 6 stokjes van de vor toer, 1 v. Haak in de ruimte tussen de 6 st,  (na 3 st),  1 st, 1 l, 1 st. *Herh nog 7 keer.

Met een andere kleur:

Toer 5: Haak 1 v tussen het st, v, st van de vor toer, 2 l, 1 v in een v van de vor toer, 1 v tussen het st, v, st van de vor toer, 1 l, 3 st, 3 l, 3 st in een v van de vor toer. *Herh 3 keer.

Hecht af.



Voor de achterkant haakte ik granny squares.
Ik haakte de voor en achterkant aan elkaar vast met vasten en de onderkant maakte ik vast met knopen. 



Deze kleuren gebruikte ik:


Een lichte kleur rood
Zachte kleuren geel
Een paar tinten groen
Diverse kleuren roze
Vooral licht blauw
Beige, zand en licht grijs
En hele lichte paars tinten










3 opmerkingen:

  1. Oei, dat is dan toch wel even schrikken geweest dat er nog zo'n staartje achteraan kwam.
    Haak het maar allemaal lekker van je af, goede therapie en mooi beeldmateriaal voor ons ;-)
    En bedankt dat je het patroontje deelt, weer iets voor op ons lijstje!
    Heel veel sterkte nogmaals en zorg goed voor jezelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een prachtig kussen! Nogmaals veel sterkte! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A lovely pillow. Love the spring colors. Please share at my link up :)

    BeantwoordenVerwijderen