woensdag 14 januari 2015

GeHaakte Cowl

Ik haakte mijn Cowl af. Het is een fijne, vooral warme, mooie cowl geworden. En hij past heel mooi bij mijn nieuwe winterjas!



Gebruikte materiaal:
Lana Grossa Mille II. Kleurnrs: 77, 51, 64, 78, 76, 15, 46, 69.
Rico Essentials Big. Kleurnr: 37

Deze garens kun je prima met elkaar combineren, het is een combinatie tussen Wol en Acryl.
Ze hebben zoveel verschillende kleuren trouwens! Heel fijn....Dus als je houd van grove sjalen, is dit absoluut een aanrader!

Haaknaald: 7

Ik heb de ananas steek gebruikt voor deze cowl.


Afkortingen:

L, Losse
Omsl,omslaan
Doorh, doorhalen
St, stokje
Lbg, Losse Boog
Beg L, Begin Losse
Als eerst haak je 34 lossen, dit is een oneven aantal L, plus 3 keerL.

1e toer:
Omsl, insteken in de 4e L vanaf de nld, omsl en doorh, (omsl, in dezelde L insteken, omsl en doorh) 3x, omsl en door 8 lussen op de nld halen, omsl en door de rest 2 lussen halen, 1 L, *1 L overslaan, (omsl, insteken in de volg L, omsl en doorh) 4x, omsl en door 8 lussen halen, omsl en door de rest 2 lussen halen, 1 L, vanaf * herh tot de laatste 2L, 1 L overslaan, 1St in de laatste L, 3 L, keren.

2e toer:
*(omsl, insteken in de Lbg, omsl en doorh) 4x, omsl en door 8 lussen halen, omsl en door de rest 2 lussen halen, 1 L, vanaf * steeds herh, 1 St in de beg L, 3 L, keren.

Herhaal steeds de 2e toer.

Ik heb elke keer een bolletje opgehaakt, dus na +/- 6 rijen veranderde ik van kleur.
Ik heb er een cowl van gemaakt door in de laatste toer de vasten in de Lbg van de eerste toer/kleur te bevestigen.




3 opmerkingen:

  1. Lovely cowl. Come over and join my Link party at my blog.
    Have a nice day :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke col zo met deze ananassteken. Met zo'n dikke haaknaald is de col vast snel klaar. Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen