zaterdag 3 mei 2014

Gehaakt vloerkleed

Het was toch niet echt mijn ding, dit vloerkleed haken....
Heel vaak ging er door mijn gedachten, aaaaaahhhhhhhhhh was ik maar gewoon bezig aan een leuke gehaakte deken!!!!!!!!

Het was echt een experiment, want ik had het nog niet eerder gemaakt en vaak had ik de neiging om hem weg te leggen en iets anders te gaan doen.

Maar ik heb toch doorgezet en na talloze keren uithalen, (want ik had ook niet echt een goed patroon, wel vele voorbeelden gevonden op het internet), is dit het resultaat van het gehaakte vloerkleed.


Ik vond het vooral lastig dat het vloerkleed goed rond moest blijven lopen, vooral! niet ging golven en ik was voortdurend onzeker over de kleuren die ik ervoor gekozen had....




Als alternatief voor Ribbon XL, Zpagetti oid, kocht ik garen van Lammy Hawai, een combinatie garen van katoen met acryl. Heerlijk zacht materiaal en ik vind het echt geschikt voor een vloerkleed. Je haakt het met haaknaald 6 of 7. En ondanks al mijn frustraties was ik echt blij dat ik met dit type garen aan het haken was!!!





Mijn man maakte een leuke speeltafel en ik verfde het blad mooi roze.

Uiteindelijk is hij erg vrolijk geworden, staat hij leuk in het speelhoekje van de kinderen en is hij heerlijk zacht aan hun voeten!



Toch wil ik graag nog eens een vloerkleed maken, voor mezelf. In 1 kleur, voor naast het bed of in de woonkamer en met dit patroon:



Geweldig mooi en meer mijn smaak : )

Maar eerst wat anders!




17 opmerkingen:

  1. Erg mooi geworden! Heb pas ook met Hawai garen in mn handen gestaan maar ga het zeker een keer kopen, ziet er super uit!
    Groetjes Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous rug, so bright and cheerful - I really like your desk lamp too.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank, Dank, Dank voor jullie reacties! Ben er echt blij mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, zie je wel dat ijver altijd loont!! Het kleed is echt prachtig. Zo heb je een heel mooi en gezellig speelhoekje gemaakt voor je kinderen (en ook een beetje voor jezelf). Lieve groetjes, Malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hola!!
    Muy bonita,me encantan los colores!!
    GABY_MANOJITOSDEIDEAS.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,

    Wat een super mooi kleed. Maar hoe heb je dit aan elkaar gehaakt, als ik het vragen mag.

    Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Ik heb voor iedere toer een andere kleur gebruikt, in de laatste steek van een toer haalde ik met een nieuwe kleur garen door en haakte ik hier de nieuwe toer mee. Bedoel je dat?
      Je mag mij ook een email sturen: marijtjetermeer@gmail.com. Groetjes!

      Verwijderen
  7. Hoihoi, wat een onwijs mooi kleed! Mag ik vragen hoeveel bollen je hiervoor nodig had? En hoe groot het is geworden?
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Laura, Bedankt!! Ik heb 8 bollen Lammy Hawaii voor het vloerkleed gekocht. Maar ik heb niet alles opgehaakt. Hij is ongeveer 75 cm doorsnede. Groetjes!

      Verwijderen
    2. Ooh super dankjewel :)! Sorry voor alle vragen maar heb je de toeren, zoals het hart, gehaakt door in de achterste lussen te haken? Ben al zo lang op zoek naar een mooi patroon voor een vloerkleed maar kan zo weinig leuke patronen vinden en deze is super :)! En heb toevallig een bol of 10 van iemand overgenomen. Alvast bedankt!

      Verwijderen
    3. Hoi Laura,
      Ja, ik heb alle toeren met vasten in de achterste lussen gehaakt.
      Ik wil het patroon wel uitschrijven, maar dat duurt even....
      Groetjes!

      Verwijderen
    4. Hoi Marijtje,
      Ok gelukkig heb ik het goed gezien. Dankjewel wederom voor je antwoord :)! Vind het echt zoo mooi. Een patroontje zou natuurlijk helemaal super zijn, maar snap dat dat veel tijd kost en misschien heb je daar ook wel helemaal geen zin in. Ik ben al blij met je antwoorden haha.
      Groetjes!

      Verwijderen
  8. Hoi Marijtje, ik heb al super lang een foto van jouw kleed op m'n telefoon en zou hem zooooooo graag maken! Zou je het patroon voor me uit willen schrijven? Groetjes, Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Femke, wat leuk!!
      Ik heb het patroon destijds niet uitgeschreven, uit de losse pols gehaakt. Maar ik krijg zo veel vraag voor het patroon, dat mijn streven is om (echt) binnenkort (begin het jaar) het patroon uit te schrijven. Groetjes

      Verwijderen
  9. Wat mooi, heb je misschien het patroon van het witte kleed, of waar ik dat kan vinden

    BeantwoordenVerwijderen