dinsdag 22 april 2014

Gehaakt kussen in pastelkleuren


Ik haakte de laatste weken aan dit kussen in pastelkleuren.






Aan de voorkant haakte ik deze squares, bestaande uit alleen maar stokjes, aan elkaar vast. Ik vind deze squares erg bijzonder. Ik vond een doily in een tijdschrift die begon met alleen stokjes, en ik maakte er zelf kleine vierkanten van, perfect van maat voor dit kussen....


De achterkant haakte ik ook.




Deze haaksteek vind je o.a. in het boek van Mollie makes Haken.


Ik maakte de voorkant aan de achterkant aan 1 kant vast met knopen, die ik nog had liggen... De overige kanten haakte ik met vasten aan elkaar vast.





Deze kleuren gebruikte ik:

Lana Grossa Cotone Nrs: 01, 07, 26, 27, 28 en 36

Catania Nrs: 100, 246

Phildar Coton 3: 04, 03, 58

Alleen in de voorkant gebruikte ik een klein restje Catania Mandarijn kleur, die is helaas niet meer te koop : ( Maar misschien is Phildar Coton 3 Nr 70 (Melon) een alternatief. Het moet niet een te felle kleur oranje zijn : )



Ik vond het kussen zo mooi geworden, dat ik er een klein feestje van maakte...






Een pastel kleuren feestje!






3 opmerkingen: