vrijdag 6 december 2013

Gehaakte deken

Lange avonden haakte ik eraan, aan mijn eigen gehaakte plaid/ deken voor op de bank.
En wat vind ik hem mooi geworden!







Ik kijk er naar uit om er tijdens koude avonden lekker warm! onder te zitten en tv te kijken, lezen, slapen! en natuurlijk te haken...


Al heel wat dekens heb ik inmiddels gehaakt maar nog niet eerder haakte ik een deken voor mezelf, maar nu is het er toch nog eindelijk van gekomen, leuk!






Hij is gemaakt met Stylecraft special DK.
Nrs 1218 (hoofdkleur = parchment, 6 hele bollen van gebruikt!) 1020, 1263, 1420, 1005, 1054, 1065, 1009, 1027. Bestelde het garen bij echtstudio.nl en gebruikte totaal 14 bollen. Niet alles is opgegaan hoor, ik heb nog veel over van de kleuren die erin verwerkt zijn.
De afmeting is 150 x 110 cm.
Haaknaald 3.5 mm.
Ik gebruikte een patroon uit een oud haakboek en die zal ik op mijn blog delen.
De rand komt uit het boek Mollie makes Haken. (Super boek!)


En nu?
Op naar het volgende haakproject...
Maar (voorlopig) even geen deken meer!
(Al vind ik dat heerlijk om te maken)

Groetjes, fijn weekend!



8 opmerkingen:

  1. Wat is die prachtig geworden!

    Groetjes Jolien (van http://crochetbyjolien.blogspot.nl/ )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LINDO AMIGA,TEM AS CORES DE MEU BRASIL (SORRIR).BOM FIM DE SEMANA.BEIJO.VALÉRIA.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een PRACHTIGE deken, wat een geduld moet je daarvoor hebben gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een práchtige deken heb je gem(h)aakt! De kleuren zijn geweldig, en die rand... Wauwie. Super. Fijn dat ik je blog heb gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love the colors! Visiting from Annemarie's Link Party.

    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2013/11/technicolor-blanket-in-all-its-glory.html

    BeantwoordenVerwijderen