dinsdag 22 oktober 2013

Omslagdoek

Wat was het leuk om hem te maken!



Mijn nieuwe omslagdoek met geborduurde bloemen.
Ik haakte hem met Phildar Partner 6,  kleur 034 en haaknaald nr 6. Wat een mooi materiaal is dit! Heerlijk zacht en warm is hij geworden.
De bloemen borduurde ik erop met 2 draden katoen.






Ik koos voor deze kleuren omdat ik graag jeans draag en ook veel roze/rood.


Ik schreef eerder een blog waar ik een foto plaatste en een wens had om een omslagdoek te maken met een ander borduursel erop. Maar omdat ik wat grover materiaal gebruikt heb dan in het patroon stond, lukte het niet om deze te maken, en daarom heb ik een ander patroon gebruikt voor het borduursel op mijn omslagdoek.

Het is een eenvoudig patroon: met 2 l beginnen, keren en 2 v in de 1e l haken. Hierna op iedere v, 1 v haken en aan het eind van de rij meerderen met 1 v in de laatste steek en dan
1 l haken. Na iedere rij je werk keren. Doorgaan tot je hem lang genoeg vind. ( Ik ben gestopt na 104 toeren). Op de smalle kanten, 1 stokje, 2 l, dit steeds herhalen. Hierna doorhaken met 12 rijen vasten, waarbij je aan de punt meerdert met 1 v, 1 l, 1v. Zelf heb ik de laatste rij gehaakt met 1 v, 1 hst, 1v, 2 v overslaan en dit herhaald tot het eind.






3 opmerkingen: